poniedziałek, 5 grudnia 2011

Moja droga do szczupłej sylwetki... Kto ze mną?

Wzięłam się ostatnio za siebie - uznałam, że boczki wylewają się już za bardzo, a spodnie są zbyt ciasne ;)
Słowem - rozmiar się przebrał!
Postanowiłam więc ostro wziąć się do roboty - ćwiczenia i jakaś tam namiastka diety - za bardzo lubię jeść, żeby to sobie darować ;) Problem mam głównie z dolną częścią ciała - chcę zrzucić trochę tłuszczyku z bioder, ud, pupy... W związku z tym, znalazłam serię ćwiczeń, które spodobały mi się, a mój ćwiczeniowy guru, czyli Pan i Władca we własnej osobie, od razu je zaakceptował.
Ćwiczenia pochodzą ze strony Modeling.pl.
   
Ćwiczenie pierwsze: Połóż się na boku i podeprzyj się na ugiętym łokciu. Obydwie nogi unieś nad podłoże. Następnie górną nogę unieś wyżej z palcami skierowanymi do góry. Wróć do pozycji wyjściowej, a następnie ćwiczenie powtórz w dwóch seriach po 8 razy z przerwą 15 sekund na obie strony. 


Ćwiczenie drugie: Usiądź na podłożu, podeprzyj się na obu łokciach i ugnij kolana. ćwiczenie polega na unoszeniu do góry miednicy tak, aby tułów i uda tworzyły linię prostą. Wytrzymaj w tej pozycji kilka sekund. Ćwiczenie wykonujemy w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.



 Ćwiczenie trzecie: Połóż się na plecach, ramiona połóż wzdłuż ciała, nogi ugnij w kolanach, stopy oprzyj o podłoże. Ćwiczenie rozpoczynamy unosząc pośladki do góry, tak aby tułów tworzył linie prostą. Stopy silnie dociągamy w kierunku kolan, a pięty pozostają nadal oparte o podłoże. Nogi unosimy na przemian. Wyprostowaną w górze nogę możesz utrzymywać przez kilka sekund. Ćwiczenie wykonujemy w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund. 

 Ćwiczenie czwarte: Połóż się na brzuchu, ręce wsuń pod czoło. Równomiernie podnoś i opuszczaj jedną nogę. Nie powinnaś jej opuszczać do czasu kiedy odczujesz napięcia mięśni w pośladku. Stopa powinna być skręcona na zewnątrz. Ćwiczenie wykonuj na przemiennie raz jedna, raz druga noga w czterech seriach po 8-10 razy z przerwami 15 sekundowymi.  


Ćwiczenie piąte: Połóż się na brzuchu, ręce wsuń pod czoło. Jedno kolano powinnaś ugiąć tak, aby udo i podudzie tworzyły kat prosty. Udo zgiętej nogi unoś do góry tak, aby mięśnie pośladka były silnie napięte. Ćwiczenie wykonuj na przemiennie raz jedna, raz druga noga w dwóch seriach po 8-10 razy z przerwą 15 sekund. 
  
    
   
 Ćwiczenie szóste: Połóż się na brzuchu, ręce wsuń pod czoło. Obydwa kolana ugnij tak, aby i podudzie tworzyło kąt prosty. Złączone razem obydwie nogi unieś do góry intensywnie napinając pośladki. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 8-10 razy z przerwą 15 sekund. 
   
 

 Ćwiczenie siódme: Pozycja wyjściową jest pozycja leżąca na plecach z ugiętymi kolanami. Następnie wyprostuj plecy i podnieś się na wyprostowanych łokciach do góry. Piętę prawej stopy postaw na lewym kolanie i z tej pozycji prostuj prawą nogę tak, aby w pozycji końcowej uda były ustawione równolegle. W pozycji końcowej kilkakrotnie prostujemy i zginamy stopę wyprostowanej nogi, aby bardziej poczuć mięśnie ud. Pozycje z wyprostowana nogą możesz utrzymywać przez kilka sekund. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 8-10 razy z przerwą 15 sekund. 
   
Ćwiczenie ósme: Pozycją wyjściową jest klęk podparty na dłoniach, tułów prosty. Unieś jedną nogę jednocześnie ją prostując, a następnie zegnij ją w kolanie. Pamiętaj o prostych plecach i aby Udo wyprostowanej nogi nie było powyżej linii przedłużenia tułowia. Ćwiczenie wykonuj w czterech seriach po 8-10 razy z przerwą 15 sekundową po każdej serii. 
  

 Ćwiczenie dziewiąte: Połóż się na plecach ze złączonymi nogami uniesionymi do góry i rękami rozłożonymi na boki lub wzdłuż ciała.. Ćwiczenie polega na rozsunięciu nóg jak najdalej na boki. Postaraj się jak najdłużej utrzymać zgięte biodra i wyprostowane nogi Ćwiczenie wykonuj w czterech seriach po 10 razy z przerwą 15 sekundową po każdej serii. 


 Ćwiczenie dziesiąte: Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach i ręce połóż wzdłuż ciała. Następnym krokiem jest powolne i równomierne unoszenie i opuszczanie miednicy tak, aby poczuć napięcie mięśni w dolnej części pleców i w pośladkach. Napięcie to można również wzmocnić przez przesunięcie pięt w stronę pośladków. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 8-10 razy z przerwą 15 sekund. 
  

 Ćwiczenie jedenaste: Połóż się na plecach, ręce rozłóż na boki, unieś nogi do góry i dociśnij do siebie wewnętrzne strony stóp z kolanami lekko ugiętymi. Następnie zginamy i prostujemy obydwie nogi. Podczas zginania prowadź kolana na zewnątrz, a podczas prostowania zbliżaj je do siebie. Ćwiczenie wykonuj w czterech seriach po 10 razy z przerwą 15 sekundową po każdej serii. 



 Ćwiczenie dwunaste:  Stań w lekkim rozkroku, z wyprostowanym tułowiem, dłońmi położonymi na biodrach i stopami odchylonymi na zewnątrz. Powoli uginamy kolana schodząc w dół, i wracamy do pozycji wyjściowej. Możesz utrzymać pozycję z ugiętymi kolanami przez kilka sekund. Ćwiczenie wykonuj w czterech seriach po 10 razy z przerwą 15 sekundową po każdej serii.



 Źródło: http://www.modeling.pl/?sub=artykuly&fil=read&poz=11&art=48

Przyznam szczerze, że na razie te ćwiczenia są dla mnie mordercze - jeszcze nie udało mi się wykonać całej serii, zwykle wysiadam w okolicach siódmego ;) Ale wszystko w swoim czasie, prawda? Mam prawo być słaba, przy mojej anemii ;)
 Ponadto na brzuch wykonuję ćwiczenia ze słynnej 8minutowej serii, a pomaga mi przy nich ten oto pan ;)
   

 Jeśli chodzi o dietę to chyba najmniej restrykcyjny element mojego super-ekstra-planu chudnięcia ;) Otóż po prostu staram się nie jeść słodyczy i świństw typu chipsy czy zupki chińskie, nie jeść przed spaniem, no i ogólnie pochłaniać mniej więcej 2/3 tego, co jadłam do tej pory. Mam nadzieję, że całe to umęczanie się przyniesie jakieś efekty ;)

Kto przyłącza się do mnie w walce o szczupłą sylwetkę? :D

Tak przy okazji - mogę Was prosić o pomoc w konkursie?
Trzeba tutaj pod komiksem kliknąć "Nie zawiera rutyny" :) Z góry wieeelkie dzięki :)
Brakuje mi na razie 13 głosów ;)

37 komentarzy:

  1. Świetne! Dzięki :D
    www.beauty-fresh.blogspotcom

    OdpowiedzUsuń
  2. ja lubię ćwiczyć razem z filmikami:) Oglądam te 8 minutes i ostatnio Brasil Butt Lift <- dają w kość! Niestety ostatnio też się trochę zaniedbałam i zamierzam jak trochę mi się życie uspokoi zabrać się za siebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się przyłączam, ja! :)
    Może w końcu uda mi się ruszyć nieco tyłek i zrzucić trochę sadełka ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja sie przylaczam i zapraszam na moj nowy blog, jutro notka o rozdaniu kosmetykow LUMENE . Pozdrawiam
    http://kamila648.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. przydałoby mi się też, ale nie cierpię ćwiczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Super :) Takiego zestawu właśnie mi było trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się przyłączam :D Ale zdecydowanie wolę pójść na siłownię niż ćwiczyć samej w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. też powinnam się przyłączyć ale niestety jestem zbyt leniwa ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja walczę od miesiąca (minimum słodyczy, w sensie np. raz w tygodniu jem coś słodkiego do kawy, chipsów itp ;) ) oraz dwa razy w tygodniu 45-60min siłowni (w domu za nic się nie zmobilizuję...). Niestety spadło dopiero 1kg, ale zawsze coś ;) Tak więc wspieram w walce i sama walczę dalej! ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jak tam Twoja walka? jesli moge tylko doradzic cos- bo sama rok temu meczylam sie na silce, ludzilam sie, ze im czesciej bede chodzic tym szybciej schudne, do tego czesto sauna - dobrze, z chodzisz dwa razy w tygodniu :) najlepiej na czczo, wtedy spalisz tluszcz (ja chodzilam po sniadaniu i schudlam tylko 1kg/ miesiac, a codziennie silownia + fitness )

      Usuń
  10. jestem leniem i nie lubię ćwiczyć, więc życzę wytrwałości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje lenistwo pewnie weźmie nade mną górę ale może poćwiczę choć trochę. Fajnie ze te ćwiczenia są pokazane obrazkowo.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem z Tobą, ale nie z takimi ćwiczeniami. Umarłabym z nudów. Jakie masz cele?

    OdpowiedzUsuń
  13. Improved Before 30, po prostu zrzucić centymetry z bioder, pupy, ud... Najlepiej bez zrzucania kilogramów, bo, o ironio, mam niedowagę ;) Wyglądam na dużo więcej niż ważę niestety.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wystarczy mi aerobik na uczelni XD

    OdpowiedzUsuń
  15. życzę powodzenia, ja zawsze zaczynam na poniedziałku i na poniedziałku się kończy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. fajne cwiczenia! nie widzialam jeszcze takich co sie ruszaja obrazki. bo czasami nie chce sie czytac opisu cwiczenia a tak to mozna zrozumien o co chodzi tylko patrzac.

    OdpowiedzUsuń
  17. Też sie zbieram za takie ćwiczenie, ale nie mogę sie zebrać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeżeli chodzi o sport, ja wybieram pływanie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Podeszłam do pomysłu ćwiczeń dość entuzjastycznie ale potem zaczęłam przewijać twój post w dół i w dół i w dół.. strasznie dużo tych ćwiczeń oO za leniwa jestem jednak.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mooncat, nie musisz robić ich wszystkich przecież ;) Sama na razie poprzestaję na siedmiu + 8min ABS ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ośmiominutówki ćwiczyłam (wszystkie naraz: abs, buns, legs, arms), ale to jest taaaakie nudne. ;/ TŻ tylko za mną chodził i mówił: "nice and easy", a w głowie mi ta głupia muzyczka grała nieustannie. Wytrzymałam tydzień.
    Teraz zakochana jestem w Turbo Fire :) Polecam spróbować. Niedługo opiszę efekty na blogu.:)

    OdpowiedzUsuń
  22. na pewno przyniesie efekty, życzę powodzenia :) ja już trochę trwam w tym ;p

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie chyba brakuje silnej woli :(
    ale Tobie życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja także mam ochotę na pozbycie się kilku kilogramów... ;) O ile jestem w stanie odmówić sobie czegoś do jedzenia, to ze zmuszeniem się do ćwiczeń jest już gorzej. Ja staram się głównie ograniczyć słodycze i produkty mączne. Ale jak tu być na diecie kiedy święta za pasem i te przepyszne dania i ciasta świąteczne... No cóż - na czas świąt będzie dyspensa a po świętach znowu dieta... :)
    Pozdrawiam serdecznie.
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  25. Życzę powodzenia i wytrwałości :) Ja na diecie jestem już prawie 3 miesiące, do tego chodzę na aqua-aerobic i wszędzie gdzie się da chodzę na nogach :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pomysł mi się podoba i chyba się skuszę!:)

    OdpowiedzUsuń
  27. ja te ćwiczenia znam od dawna i wykonuje od jakiegoś czasu - działają przy regularnym powtarzaniu

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale fajne ćwiczenia, chyba skorzystam bo przydałoby mi się trochę ruchu ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Popieram popieram i chętnie bym również poćwiczyła, bo teraz to zima i chce się tylko siedzieć pod kocykiem i wcinać czekoladę, a dupka rośnie :D
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. noo :D jestem po raz pierwszy na Twoim blogu, i od razu mi sie spodobalo :D niedlugo zczynam 2 faze diety (rok temu wazylam 69 kg, zaczelam palic i schudlam do 56, 1kg teraz mi doszedl po zimie :P no i wygladam okropnie, jakas zmutowana dzdzownica- chuda na 'gorze' a udziska do poprawki ;)) na razie nie cwiczylam, bo mam lenia :( chodze tylko po domu z obciaznikami na kostkach. ale od jutra zaczne robic te cwiczenia :D dzieki! :* ps. czemu babeczki zawsze maja pod gorke-nie moze byc na odwrot- doopa chudnie a cycki zostaja? ech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo świat jest nie fair! :P
      Ja się poddałam po dwóch miesiącach - okazuje się, że mojego rodzaju boczków (które rozrosły się przez pigułki) nie da się tak o, po prostu zrzucić. :(

      Usuń
    2. aha, to niedobrze :( lekarka mi zmienila tabsy jakos we wrzesniu i o dziwo chyba nareszcie trafila, bo przez zime przytylam kilogram, jedzac codziennie cos slodkiego, na weekend totalne szalenstwo-cukierki, chrupki, popcorn do filmu xD no i piwo. dzisiaj rano zrobilam kilka cwiczen, i czuje, ze sa dobre :D dzieki jeszcze raz :*

      Usuń
    3. Też miałam ostatnio zmieniane i już boczki się nie rozrastają, ale i tak są nienaturalnie duże w porównaniu do dość szczupłej reszty ciała, no i w żaden sposób nie chcą się zmniejszyć...

      Trzymam kciuki, żeby Tobie te ćwiczenia się przydały na dłużej i skuteczniej ;)

      Usuń

Z góry dziękuję za wszelkie Wasze komentarze :)
Zawsze wszystkie czytam i staram się na nie odpowiedzieć, bo Wasza opinia jest dla mnie naprawdę ważna.
Proszę jednak o darowanie sobie komentarzy typu "Obserwuje i liczę na to samo" albo "Super, zapraszam do mnie" - takie "spamy" będę usuwać.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...