piątek, 28 grudnia 2012

Zostań Superbohaterką - zrób cytologię!

Jesteśmy na typowym blogu pisanym przez kobietę dla kobiet, dlatego dziś chciałabym poruszyć kwestię o wiele bardziej "kobiecą" niż kosmetyki czy uroda. Musimy o siebie dbać także na inne sposoby.
 Chciałabym wesprzeć w swych działaniach Organizację Kwiat Kobiecości. Słyszałyście o niej?
Organizacja ta promuje regularne badania cytologiczne, uświadamia kobiety o zagrożeniu, jakim może być rak szyjki macicy, który może uderzyć w każdą z nas. 
Czy wiedziałyście, że na raka szyjki macicy codziennie umiera 5 Polek? Ja nie wiedziałam. Zszokowało mnie to, bo przecież to choroba, której bez większych problemów można zapobiec, dzięki regularnemu wykonywaniu cytologii. Pozwala ona na szybkie wykrycie nowotworu, a przedinwazyjny rak szyjki macicy jest w 100% wyleczalny. 

Zachęcam Was z całego serca do przyjrzenia się tematowi, choćby na stronie organizacji:
http://www.KwiatKobiecosci.pl

Tymczasem mam dla Was dwa uświadamiające komiksy:
   
Przyznam szczerze - wczytałam się w te materiały i od razu zadzwoniłam do mojego lekarza umówić się na badanie, bo ostatnie robiłam jakieś półtora roku temu. Czas o siebie zadbać, Wam również radzę :)

30 komentarzy:

  1. Warto o tym pamiętać, statystyki nie są zmyślone :( ! A można mieć na to wpływ! Pozdrawiam, Blogging Novi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej zdziwiło mnie to "5 kobiet dziennie"... Trzeba jednak dalej uświadamiać.

      Usuń
    2. To jest niestety prawda, kobiety naprawdę nie robią cytologii. Mamy jeden z najwyższych wskaźników zachorowalności na raka szyjki macicy w Europie!

      Usuń
    3. O tym słyszałam, ale nie wiedziałam, że jest to aż 5 kobiet dziennie... Przerażające...

      Usuń
  2. ja chodzę co roku, nie boli, nie kosztuje a ratuje zycie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo słusznie!
      Też jeszcze niedawno chodziłam co roku albo i częściej, ale jakoś ostatnio odkładam i odkładam, trzeba to zmienić.

      Usuń
  3. Z darmowej wizyty nie można by było nie skorzystać. Ja już zrobiłam na początku 2012 roku. Namawiam wszystkie dziewczyny!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja badam się częściej, bo wiem, że mogę być bardziej narażona na choroby, ponieważ mama jest chora. Wolę mieć nad swoim zdrowiem kontrolę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to nie dziwię się, że częściej się badasz, oby nigdy nic nie wyszło z tych badań! Pozdrów Mamę :)

      Usuń
  5. To bardzo ważne ! Tyle młodych kobiet umiera, mam, córek, żon.. :( a wystarczy tylko co pewien czas iść do lekarza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, mam nadzieję, że więcej jest takich uświadomionych kobiet ;)

      Usuń
  6. Byłam rok temu, na pewno nie zapomnę w 2013 :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja podwyższam statystyki :) cytologię mam już za sobą :) i.... przeżyłam ją, nie było strasznie, i nic nie boli ^^ jakby ktoś miał obawy :)
    badajmy się Kobiety!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bardzo rozumiem, czemu podwyższasz? Chyba każda dorosła kobieta ma już za sobą cytologię? ;)
      Tak się przynajmniej łudzę...

      Ktoś jeszcze rozpowszechnia te mity, że cytologia to coś strasznego i boli? o.O

      Usuń
    2. Cytologia to brzmi tak poważnie... A tak naprawdę to chwila moment i po krzyku, zero bólu ani nawet jakiegokolwiek dyskomfortu ;) Zupełnie nie ma czego się bać - i mówi to osoba, która ucieka na widok igieł, a pobranie krwi to dla mnie niemal trauma ;)

      Usuń
    3. Otóż to, w sumie dziwię się, że takie mity krążą na jej temat, bo nie mają one żadnych podstaw ;)

      Usuń
  8. Słuszny post ;) W sumie trzeba by się znowu wybrać na badanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładne obrazki, ale nikt nie wspomina nigdy, że szczepionka na HPV kosztuje około 1500zł. Kogo stać na to, żeby wydać tyle prawie jednorazowo? Można kupić osobno 3 sztuki więc wychodzi po powiedzmy 500 za każdym razem, ale to i tak bardzo dużo. Niech takie szczepionki będą tanie to na bank kobiety będą się szczepić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczynki mogą załapać się na tańsze albo i darmowe (choć nie jestem pewna, czy dalej robią takie akcje).
      Starszym kobietom pozostaje chyba tylko regularna cytologia.

      Usuń
    2. No, chyba że... A cytologia z HPV kosztuje grubo ponad stówkę, także nikt nam nie ułatwia:))

      Mimo wszystko, badać się trzeba, jakie by to nie było.

      Usuń
    3. Teraz się pewnie wykażę - to zwykła cytologia HPV nie wykryje?

      Usuń
    4. Nie, zwykła cytologia wykrywa jedynie zmiany rakowe.

      Usuń
    5. Będę musiała dokładnie wypytać lekarza...

      Usuń
  10. Bardzo dobrze, że przypominasz :) Uważam, że badania tego typu to absolutna konieczność! Bardzo żałuję, że w Polsce doprosić się o jakiekolwiek skierowanie na badania jest dużym wyczynem... A bez refundacji wszystko takie drogie... Chętnie robiłabym sobie badania częściej ;) Ale u ginekologa akurat bywam raz na pół roku i robię badania cały czas, od razu jak poprzednie stracą ważność (wymóg lekarza). Niestety akurat mam trochę problemów ze zdrowiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój lekarz też jest OK i jak co trzy miesiące dzwonię po recepty to sami mi przypominają, że czas na cytologię :)

      Usuń

Z góry dziękuję za wszelkie Wasze komentarze :)
Zawsze wszystkie czytam i staram się na nie odpowiedzieć, bo Wasza opinia jest dla mnie naprawdę ważna.
Proszę jednak o darowanie sobie komentarzy typu "Obserwuje i liczę na to samo" albo "Super, zapraszam do mnie" - takie "spamy" będę usuwać.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...